Getting Data In

How to ignore internal indexes when searching?

splunkreal
Motivator

Hello,

| rest /services/data/indexes-extended | eval bd_home_event_min_time=strftime('bucket_dirs.home.event_min_time',"%d/%m/%Y") | eval bd_home_event_max_time=strftime('bucket_dirs.home.event_max_time',"%d/%m/%Y") | eval bd_cold_event_min_time=strftime('bucket_dirs.cold.event_min_time',"%d/%m/%Y") | eval bd_cold_event_max_time=strftime('bucket_dirs.cold.event_max_time',"%d/%m/%Y") | table title,bd_home_event_min_time,bd_home_event_max_time,bd_cold_event_min_time,bd_cold_event_max_time,splunk_server | sort title | where not like(title,"_%")

returns empty result.

However the where clause works if I don't use underscore.

My aim is to ignore internal indexes.

Thanks for your help.

* If this helps, please upvote or accept solution 🙂 *
1 Solution

dmaislin_splunk
Splunk Employee
Splunk Employee
| rest /services/data/indexes-extended | eval bd_home_event_min_time=strftime('bucket_dirs.home.event_min_time',"%d/%m/%Y") | eval bd_home_event_max_time=strftime('bucket_dirs.home.event_max_time',"%d/%m/%Y") | eval bd_cold_event_min_time=strftime('bucket_dirs.cold.event_min_time',"%d/%m/%Y") | eval bd_cold_event_max_time=strftime('bucket_dirs.cold.event_max_time',"%d/%m/%Y") | table title,bd_home_event_min_time,bd_home_event_max_time,bd_cold_event_min_time,bd_cold_event_max_time,splunk_server | sort title | search title!="_*"

View solution in original post

dmaislin_splunk
Splunk Employee
Splunk Employee
| rest /services/data/indexes-extended | eval bd_home_event_min_time=strftime('bucket_dirs.home.event_min_time',"%d/%m/%Y") | eval bd_home_event_max_time=strftime('bucket_dirs.home.event_max_time',"%d/%m/%Y") | eval bd_cold_event_min_time=strftime('bucket_dirs.cold.event_min_time',"%d/%m/%Y") | eval bd_cold_event_max_time=strftime('bucket_dirs.cold.event_max_time',"%d/%m/%Y") | table title,bd_home_event_min_time,bd_home_event_max_time,bd_cold_event_min_time,bd_cold_event_max_time,splunk_server | sort title | search title!="_*"

splunkreal
Motivator

Thanks!

By the way what is the difference between * and % (to use wildcard) ?

* If this helps, please upvote or accept solution 🙂 *
0 Karma

sduchene_splunk
Splunk Employee
Splunk Employee

% is not a wildcard.
for wildcard see : https://docs.splunk.com/Documentation/Splunk/6.5.1/Search/Wildcards

0 Karma
Get Updates on the Splunk Community!

.conf24 | Registration Open!

Hello, hello! I come bearing good news: Registration for .conf24 is now open!   conf is Splunk’s rad annual ...

ICYMI - Check out the latest releases of Splunk Edge Processor

Splunk is pleased to announce the latest enhancements to Splunk Edge Processor.  HEC Receiver authorization ...

Introducing the 2024 SplunkTrust!

Hello, Splunk Community! We are beyond thrilled to announce our newest group of SplunkTrust members!  The ...