Splunk Search

How to generate or repeat the search condition that generates some stats for multiple days?

Sivakesava574
Explorer

Hi, 

using logs i am generating some stats that are needed to track the performance of my app on daily basis using the below query. 

search ...| rex "elapsedTime=(?<ElapsedTime>.*?),\s*MLTime" | rex "X\-ml\-timestamp\: (?<TimeStamp>.*?)\s*\n*X-ml-maxrows" | rex "X\-ml\-size\: (?<size>.*?)\s*\n*X-ml-page" | rex "X\-ml\-page\: (?<page>.*?)\s*\n*X-ml-count"  | rex "X\-ml\-elapsed\-time\: (?<MLelapsed>.*?)\s*\n*X-ml-timestamp" | stats max(size) AS Page_Size max(_time) AS End_Time min(_time) AS Start_Time max(page) as Pages count(page) AS Total_Pages max(ElapsedTime) AS Max_ElapsedTime min(ElapsedTime) AS Min_ElapsedTime avg(ElapsedTime) AS Avg_ElapsedTime max(MLelapsed) AS Max_MLElapsedTime min(MLelapsed) AS Min_MLElapsedTime avg(MLelapsed) AS Avg_MLElapsedTime | eval CASS_Date=strftime(Start_Time, "%Y-%m-%d") | eval CASS_Duration= (End_Time-Start_Time)/60 | eval End_Time=strftime(End_Time, "%Y/%m/%d %T.%3Q") | eval Start_Time=strftime(Start_Time, "%Y/%m/%d %T.%3Q") | table CASS_Date Start_Time End_Time CASS_Duration Page_Size Pages Total_Pages Max_ElapsedTime Min_ElapsedTime Avg_ElapsedTime Max_MLElapsedTime Min_MLElapsedTime Avg_MLElapsedTime

Sivakesava574_0-1644305647379.png

can someone please help me to perform the same above for multiple days with single query instead of i manually collecting these stats on daily basis

Labels (2)
0 Karma

johnhuang
Motivator

This could work:

search ... earliest=-7d@d
| bucket _time span=1d
| rex "elapsedTime=(?<ElapsedTime>.*?),\s*MLTime"
| rex "X\-ml\-timestamp\: (?<TimeStamp>.*?)\s*\n*X-ml-maxrows"
| rex "X\-ml\-size\: (?<size>.*?)\s*\n*X-ml-page"
| rex "X\-ml\-page\: (?<page>.*?)\s*\n*X-ml-count"
| rex "X\-ml\-elapsed\-time\: (?<MLelapsed>.*?)\s*\n*X-ml-timestamp"
| stats max(size) AS Page_Size max(_time) AS End_Time min(_time) AS Start_Time max(page) as Pages count(page) AS Total_Pages max(ElapsedTime) AS Max_ElapsedTime min(ElapsedTime) AS Min_ElapsedTime avg(ElapsedTime) AS Avg_ElapsedTime max(MLelapsed) AS Max_MLElapsedTime min(MLelapsed) AS Min_MLElapsedTime avg(MLelapsed) AS Avg_MLElapsedTime BY _time
| eval CASS_Date=strftime(Start_Time, "%Y-%m-%d")
| eval CASS_Duration= (End_Time-Start_Time)/60
| eval End_Time=strftime(End_Time, "%Y/%m/%d %T.%3Q")
| eval Start_Time=strftime(Start_Time, "%Y/%m/%d %T.%3Q")
| table _time CASS_Date Start_Time End_Time CASS_Duration Page_Size Pages Total_Pages Max_ElapsedTime Min_ElapsedTime Avg_ElapsedTime Max_MLElapsedTime Min_MLElapsedTime Avg_MLElapsedTime

0 Karma

Sivakesava574
Explorer

it worked but, i see some of the fields are not giving the values.

Start_Time,End_Time,CASS_Duration

2022/02/02 00:00:00.000, 2022/02/02 00:00:00.000, 0

these values are populating when running for single day

0 Karma

ITWhisperer
SplunkTrust
SplunkTrust

This is because the times are being bucketed into days - try it this way

search ...
| bin _time as time span=1d
| rex "elapsedTime=(?<ElapsedTime>.*?),\s*MLTime"
| rex "X\-ml\-timestamp\: (?<TimeStamp>.*?)\s*\n*X-ml-maxrows"
| rex "X\-ml\-size\: (?<size>.*?)\s*\n*X-ml-page"
| rex "X\-ml\-page\: (?<page>.*?)\s*\n*X-ml-count"
| rex "X\-ml\-elapsed\-time\: (?<MLelapsed>.*?)\s*\n*X-ml-timestamp"
| stats max(size) AS Page_Size max(_time) AS End_Time min(_time) AS Start_Time max(page) as Pages count(page) AS Total_Pages max(ElapsedTime) AS Max_ElapsedTime min(ElapsedTime) AS Min_ElapsedTime avg(ElapsedTime) AS Avg_ElapsedTime max(MLelapsed) AS Max_MLElapsedTime min(MLelapsed) AS Min_MLElapsedTime avg(MLelapsed) AS Avg_MLElapsedTime by time
| eval CASS_Date=strftime(Start_Time, "%Y-%m-%d")
| eval CASS_Duration= (End_Time-Start_Time)/60
| eval End_Time=strftime(End_Time, "%Y/%m/%d %T.%3Q")
| eval Start_Time=strftime(Start_Time, "%Y/%m/%d %T.%3Q")
| table CASS_Date Start_Time End_Time CASS_Duration Page_Size Pages Total_Pages Max_ElapsedTime Min_ElapsedTime Avg_ElapsedTime Max_MLElapsedTime Min_MLElapsedTime Avg_MLElapsedTime
0 Karma
Get Updates on the Splunk Community!

ICYMI - Check out the latest releases of Splunk Edge Processor

Splunk is pleased to announce the latest enhancements to Splunk Edge Processor.  HEC Receiver authorization ...

Introducing the 2024 SplunkTrust!

Hello, Splunk Community! We are beyond thrilled to announce our newest group of SplunkTrust members!  The ...

Introducing the 2024 Splunk MVPs!

We are excited to announce the 2024 cohort of the Splunk MVP program. Splunk MVPs are passionate members of ...